FANDOM

Statue zammy.Png

Zamorakin patsas

Zamorak on yksi RuneScapen/Gielinorin pääjumalista, toisten ollessa Guthix ja Saradomin. Zamorak on kaaoksen ja pahuuden jumala.

Historiaa

Zamorak's statue.jpg

Zamorakin patsas joka löytyy Läheltä korpimaan rajaa Kaaoksen temppelistä.

Zamorak oli alkujaan Mahjarrat joka kuitenkin kohosi jumalaksi iskemällä Armadylin sauvan Zarosin selästä läpi. Vahingon kautta sauvan toinen pääty kuitenkin osui Zamorakiin, jolloin suuri osa Zarosin energiasta siirtyi Zamorakiin. Myöhemmin hän onnistui jopa saavuttamaan jumaluuden, ja silloin muut jumalat julistivat sodan Zamorakin armeijaa, ja Zarosin valtakunnan jäänteitä vastaan. Näin alkoivat jumalten sodat. Sotien aikana hänen kannattajansa muun muassa polttivat alkuperäisen velhotornin poroksi, jonka johdosta Saradominia kannattavilta velhoilta hävisi paljon tietoa taikomisesta ja erityisesti riimujen tekemisestä.

Muuta

Zamorak hallitsee Wildernessiä, joka on entinen jumalten sodan taistelu/tappelukenttä. Wildernessin lähellä on kaaostemppeli, jossa pahat munkit vartioivat Zamorakin viiniä. Moni Zamorakin temppeleistä sijaitsee wildernessissä, koska Saradominin seuraajilla on suuri ylivalta Gielinorin kaupungeissa. Poikkeuksiakin toki on.

Zamorakin kannattajia ovat

On myös olemassa trimmatut Rune haarniskat Zamorakin väriin:

Tietoja

  • Zamorakin väri on verenpunainen.
  • Kun Zamorak voitti Zarosin Armandylin sauvan avulla, Zaros haihtui toiseen ulottuvuuteen. Zamorak taas karkoitettiin Gielinorista, mutta tämä onnistui palaamaan muutaman vuoden kuluttua jumalana.
  • On oikeastaan epävarmaa onko Zamorak itsessään paha, vaikka hän edustaakin kaikkea pahaa ja turmeltunutta. Edes kaikki Zamorakin seuraajat eivät ole pahoja. Hyvä esimerkki tästä on Dagon'hai-munkki Dakh'thoulan Aegis.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki