FANDOM

Taistelu on tärkeä osuus RuneScapea. Pelaajan Combat Level, joka on ainoa taito jonka näkee toisessa pelaajassa katsomatta HiScoreja, lasketaan kahdeksan taidon perusteella: Attack, Strength, Defence, Hitpoints, Magic, Ranged, Prayer ja jäsenille Summoning. Näitä taitoja kutsutaan Combat Skilleiksi. Jokaisella ukolla on oma luokkansa, johon hän sijoittuu leveleidensä perusteella. Luokkia ovat Melee-tappelutyylinen, Taika-tappelutyylinen ja Jousiammunta-tappelutyylinen.

  • Melee - Lähitaistelu aseilla tai nyrkeillä.
  • Magic - Taisteleminen taioilla.
  • Ranged - Taisteleminen jousilla ja muilla heittoaseilla.

Toisin kuin monissa samankaltaisissa peleissä, Runescapessa ei ole kiinteitä hahmoluokkia. Pelaajia ei sidota käyttämään vain tietyntyyppisiä aseita ja suojia. He voivat helposti vaihdella kolmen muodon välillä vaihtamalla aseita, suojia ja hyökkäystapoja. Pelaajat voivat kuljettaa mukanaan jokaisen kategorian aseita ja haarniskoja, ja vaihdella niitä halutessaan. Monet pelaajat myös yhdistävät taistelutyyppejä. Esimerkiksi pelaajat voivat valita haarniskakseen jousiammuntahaarniskaan ja aseekseen lähitaisteluaseen taistellessaan maageja vastaan, koska jousiammuntahaarniskat suojaavat taikaiskuilta paremmin kuinlähitaisteluhaarniskat. Ja lähitaisteluaseet tekevät eniten vahinkoa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki