Fandom

RuneWiki

Fletching

6 308sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu1 Share
Fletching.png
Fletching, eli veistely on taito, jota harjoittamalla valmistetaan jousia ja nuolia. Veistely on hyödyllinen taito rahan tekemistä varten. Veistelyn avulla tehtyjä tavaroita käytetään pääasiassa Kaukoammunnan kehittämisessä.

Veistelyn avulla luoduilla tavaroilla on usein hyvät hinnat Korkean tason alkemian kannalta. Veistelyä voi nostaa väliaikaisesti muutamilla tasoilla mm. Veistelytaikajuomalla (nostaa 3 tasoa) ja Maustetulla padalla (nostaa -6 - 6 tasoa).

Ensimmäisenä tason 99 saavutti Chilipeppers.
Fletching Emote.gif

Fletching Skillcapen emote.

Materiaalit

Perusmateriaalit

Tavara Suomeksi Kuva Tietoa
Logs Halot Normal Logs.PNG Haloista tehdään jousia ja nuolia (arrows). Niitä saa hakkaamalla puuta.
Knife Veitsi Knife.png Veitsellä veistetään puutavaroita. On olemassa muita veitsiä, joita saa Stealing Creationista. Niillä saa enemmän kokemusta.
Chisel Taltta Chisel.png Taltalla laitetaan ammuksiin jalokiveä
Feather Sulka Fetug.gif Nuoliin laitetaan sulkia.

Jouset

Tehdäksesi jousia, käytä (use) veistä haluamaasi halkotyyppiin ja valitse haluatko valmistaa pitkäjousen vai lyhytjousen. On järkevämpää veistää pitkäjousia, jos tasosi siihen riittää, sillä niiden tekemisestä saa enemmän kokemusta. Käytä jännettä jouseen ja se on valmis.

JousiTarvittava tasoKokemus
Lyhytjousi510
Pitkäjousi1020
Tammi-
lyhytjousi
2033
Tammi-
pitkäjousi
2550
Paju-
lyhytjousi
3566.5
Paju-
pitkäjousi
4083
Vaahtera-
lyhytjousi
50100
Vaahtera
pitkäjousi
55116,5
Marjakuusi-
lyhytjousi
65133
Marjakuusi-
pitkäjousi
70150
Taikapuu-
lyhytjousi
80166,5
Taikapuu-
pitkäjousi
85183

Nuolet

Tehdäksesi nuolia, veistele normaalista halosta nuolen varsia. Saat 15 vartta halosta. Lisää varteen höyheniä ja nuolen kärki.

Achey puiden haloista voidaan tehdä Ogrenuolten varsia (Ogre arrow shafts). Saat 2-6 vartta halosta. Jokaiseen varteen menee neljä höyhentä. Varsiin tarvitaan joko susien luista veistettyjä nuolenkärkiä (Wolf bone arrow heads) tai eri tyyppisiä nauloja. Nauloilla valmistetut nuolet ovat brutaaleita, ja niitä on pronssista runiteen riippuen siitä mistä metallista naula on valmistettu.

Seuraava taulukosta näkee, paljonko kokemusta saa. Jokaisesta halosta tulee 15 nuolta kerralla.

NuoliTarvittava tasoKokemus15 kokemus
Nuolenvarsi10,335
Kärjetön nuoli1115
Pronssinuoli11,320
Rautanuoli152,537,5
Teräsnuoli30575
Mithril-nuoli457,5112,5
Adamant-nuoli6010150
Rune-nuoli7512,5187,5
Lohikäärmenuoli9015225

Tikat

Voit tehdä tikkoja lisäämällä metallista taottuja tikankärkiä höyheniin. Tikkoja voi tehdä vasta suoritettuaan The Tourist Trap-tehtävän.

TikkaTarvittava tasoKokemus
Pronssitikka11,8
Rautatikka223,8
Terästikka377,5
Mithril-tikka5211,2
Adamant-tikka6715
Rune-tikka8118,8
Lohikäärmetikka9525

Tehtävät

Seuraavat tehtävät antavat palkinnokseen veistelykokemusta.

Jos teet Marjakuusi- tai Taikapuu Pitkäjousia kannattaa myydä ne serverissä 132 Yanillen pankissa koska siellä niitä ostetaan. (jotkut sanovat sitä fletching guildiksi).

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki