FANDOM

Viides aikakausi - Ihmisten aika

5thage religion.png

Uskonnot viidennellä aikakaudella.

Pääartikkeli: Viides aikakausi

RuneScapen edellinen aikakausi oli viides aikakausi. Se oli dominoivien ihmisten aikaa. Tämä aika alkoi Rune essencen löytämisestä, joka antoi normaaleille ihmisille mahdollisuuden oppia taikuutta. Tämä johti äkilliseen Misthalinin kasvamiseen, sekä Kandarinin ja Asgarnian perustamiseen, ja lopulta ihmiset hallitsivat suurinta osaa maailmasta.

Ainoa iso katastrofi oli kun Fremennik-heimo hyökkäsi Misthaliniin, he vihasivat ja pelkäsivät taikuutta, ja sen käyttäjiä. Heidät kukistettiin ennen kun he pääsivät Varrockiin, ja he asuttuivat pieneen kylään, mutta Imcando-kääpiöt tuhottiin. Wizards' Tower rakennettiin, siellä tutkittiin taikuutta. Viidennen aikakauden vuonna 70, Zamorakianit polttivat tornit, koska heitä ei päästetty sisään.

Vuonna 169, Misthalinin kuningas Roald elvytti kaupungin Lounais-Misthalinissa. Kaupungin entinen nimi oli Paddewwa, yksi Zaroksen linnoituksista toisella aikakaudella. Se tuhoutui Jumalien Sodan aikana, ja se rakennettiin uudelleen ja nimettiin Edgevilleksi. Nykyään on vuosi 169. Tänä vuonna riimujenteon salaisuus löydettiin uudelleen ja sitä harjoitetaan taas.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki