FANDOM

Panssareita ovat kilvet, panssaripaidat, panssarihousut/panssarimekot sekä kypärät. Panssareiden käyttö alentaa osuman mahdollisuutta, mutta ei vähennä vahingon määrää (lukuunottamatta joitain panssareita, jotka yleensä puolustavat vain jotain tiettyä hyökkäystä vastaan).

Panssareita on erilaisia kaikille eritasoisille pelaajille. Mitä pienempitasoinen pelaaja, sen huonompia panssarit yleensä ovat. Panssareita voi tehdä Smithingillä, mutta on myös panssareita, joita saa vain tietyiltä hirviöiltä pudotuksina.

Panssarit ja taistelukolmio

Pääartikkeli: Combat triangle

Taistelukolmio on eräänlainen kolmio, jonka avulla voi katsoa, miten eri taistelutyylit vaikuttavat panssareihin ja toisiin taistelutyyleihin.

Combat triangle.png

Taistelukolmio.

  • Meleetä käyttävät taistelijat voittavat rangerit, koska heidän aseensa tehoavat hyvin nahkaan. Meleepanssarit myös suojaavat hyvin Ranged hyökkäyksiä vastaan, sillä nuolet yms. eivät läpäise helpolla metallia.
  • Rangedia käyttävät taistelijat voittavat maget, koska nuolet läpäisevät helposti heidän varusteensa. Ranged panssarit ovat usein tehty eläinten nahoista, joka antaa hyvän resistanssin loitsuja vastaan.
  • Magic voittaa meleen, koska loitsut tehoavat hyvin metalleihin. Myös taikuutta käyttävien panssarit suojaavat hyvin meleehyökkäyksiltä.

Panssarityypit

Tetsu armour set equipped (female).png

Pelaajalla varustettuna Tetsut, tankkimaiset meleepanssarit.

Sirenic armour set equipped.png

Pelaajalla varustettuna Sirenicit, voimakkaat ranged panssarit.

Battle robes equipped.png

Pelaajalla varustettuna Battle robesit PvP:ssä käytetyt Magic panssarit.

Warpriest of Armadyl set equipped.png

Pelaajalla varustettuna Warpriestit, hybridpanssarit.

Dragon Rider armour equipped.png

Pelaajalla varustettuna Dragon Riderit, kaikkiluokkaiset panssarit.

On olemassa viittä erilaista panssarityyppiä:

  • Tankki: Tankkimaiset panssarit antavat suurimman määrän panssaribonuksia. Nämä panssarit vähentävät vahinkoa erittäin paljon PvM:ssä, tai sitten niillä on elämäbonus. Suurin osa pelin panssareista ovat tällaisia.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki